bLoGGeRs cHaT RoOm :)


loVeLy fRiEnD!! lOvE u!

Friday 22 April 2011

cOuPle or siNgLe??





 cOUPLe oR SinGLe..mane satu yg kte akan pilih semasa kita masih setahun jagung nie???tapi dalam mse umur kita masih dibangku sekolah(mksud saya high school)smua remaja beraggapan bahawa mereka patut  mencari teman lelaki/perempuan untuk memenuhi kekosongan hidup mereka..emg tidak salah mencari pasangan masing2 dlm hidup nie..sudah lumrah dalam kehidupan..kn??macam dlm pic di atas 2(abaikan gmbar2 edward 2 hikhik..sjew ambik gmbar dye ;))smua inginkan pasangan ddlm hidup mereka...tp bg aku ..aku merasakn bahawa berumur 18tahun pada tahun nie tdk membrikan aku sebarang kebebasan untuk berfikir tentang masalah untuk mempunyai teman lelaki dalam hidup aku sekarang nie..byak lagi bende yg aku harus fikirkan lagi bagi memudahkan masa depanku supaya aku tidak lagi ditakuk lama..

tapi kan kadang2 aku cemburu jugak tengok..mne2 jew aku pegi ader couple..adenya couple mesti aku pegi tempat 2..hikhik..nak2 la lau geng2 laki budak aku cerita sal awek2 dye..ader ar cemburu sikit bukan pe..x kisah pon dye ader k x..cuma ader a little bit jelez skit..bkn ader mnaruh prasan eh!!tapi setiap kali aku terfikir untuk bercouple nie...bermacam macam soalan terbayang di kepala aku nie....hurmmm..layakk k aku bercouple??ape masalah akan timbul nanti?aku da dpt kejew k?mase dpan aku da terjamin k?btulke pakwe aku skarng nie bakal jadi laki aku?mampu k aku balas jasa mak aku  yg telah besarkan aku??bolehka aku tanggung keluarga aku sebagai mane diorg tggung khidupan aku selama aku hidup nie..huhh!!sememang nyew hidup bercouple nie btol2 menyusahkn aku...YA ALLAH  YA TUHANKU jgnlah kau hadirkan dia lagi dalam kehidupan aku buat mase sekarang..aku ingin belajar..belajar untuk berdiri diatas kaki sendiri,belajar untuk sayangi kluarga aku dahulu dan seterusnya diri aku dan barulah dia..aku tak mahu alpa dengan kehadiran dia dalam hidup aku nie,aku tak mahu menconteng arang ke atas keluarga aku..tapi kalau dia memang ada jodoh awal dengan aku..biarlah pada waktu itu aku sudah tahu hala tujuku dan sudah seimbang keewangan aku bg menampung keluarga baru yg bakal tiba







tapi sekarang nie aku happy dengan ape yg aku ader skarng nie..biarpun tanpa kehadiran dia lagi dalam kehidupan aku..aku happy kerna ader kluarga dan kawan2 disisiku :)








dan apabila dia telah hadir dalam hidup aku...aku berharap kita akan kekal selamanya seperti ini..aminnnn..:)

No comments: